Søndag, 25 Jun 2017
 
 

Main Menu

Webplayer Gallery


Information PDF Udskriv Email

Information er der ikke rigtig noget af på nettet... Eller dvs der er en masse, men ikke det Du skal bruge.

Min erfaring siger mig at flyskolerne vil have dine penge, som i alle andre forretninger du handler i, fortæller sælgeren dig det du vil høre og ikke altid det du har brug for at høre.

Arbejde kan du ikke få før du har et CPL (Commercial Pilot License), du kan altså ikke bruge dit PPL(H) (Private Pilot License) til erhvervsflyvning.

Du finder ikke arbejde før du har 1500 flyvetimer, det er bl.a. pga forsikringen på helikopteren og din erfaring som pilot. Det er ikke alle der har lige nemt ved at flyve helikopter Cool

Du må aldrig betale forud.!
Skolerne lukker på stribe og du aner derfor ikke om skolen er ved at lukke. Det er desværre set flere gange og har været nogle bekostelige lærepenge for kommende piloter (hvis de altså er blevet helikopterpilot efter den oplevelse!).

Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale skoler eller fremhæve fordele eller ulemper, det er ikke fair overfor skolerne, da de ikke kan forsvare sig her på siden.
Siden er generelt  tiltænkt som en informationskilde til dig der ønsker et bedre overblik i din nuværende situation.

Du har sikkert rigtig mange spørgsmål fordi du nu har gjort dig tankerne om at flyve helikopter....
Jeg skal på ingen måde holde dig tilbage og du skal gå efter drømmen.
Men når det så er sagt, så kan jeg uden tøven fortælle dig at du skal bruge rigtig mange penge på drømmen,
og du vil under ingen omstændigheder finde arbejde før du har omkring 1500 PIC (Pilot In Command) timer.

Nu er du sikkert ikke skræmt væk fra idéen om at blive pilot, men det er generelt turbine timer der er tale om, så du kan gange de 1500 timer med 7500-11000 Kr. i timen, så har du med garanti et arbejde på kort tid.!
Men så er du sikker på at regnestykket løber op i et tal med alt for mange nuller i sidste ende.......

Jeg har flere steder set at de forlanger 2500 flyvetimer i helikopter, ATPL/CPL og IR. Det er selskabets ønsker, husk det.

Du kan søge som alle andre og er du dygtig til at flyve, hvorfor skulle det så ikke være dig de ansætter med 500 timer i bogen.

Om du skal læse i Danmark eller udlandet er op til dig, jeg tvivler på at du er bedre stillet ved at læse i udlandet.
Du kan flyve flere timer op i udlandet pga det gode vejr, men om du bliver en bedre pilot af at flyve, hvor solen altid skinner, det kan vi diskutere.

Du skal huske at FAA og JAA er to forskellige ting, så dine certifikater kan ikke "byttes" fra FAA til JAR, men du kan godt bytte den anden vej rundt da vores krav er højere end deres.

Der er ligeså mange forskellige meninger om piloter, som piloter, som der er mennesker på jorden.
Og vi har alle gode og dårlige sider, det er dét der giver os de menneskelige værdier.

Er man i tvivl, så er man ikke i tvivl, hvis man man være seriøs som pilot.
Man læser på det hele igen og tager en fornuftig beslutning baseret på viden og erfaring man nu har. Det kan i sidste ende betyde forskellen på en god oplevelse eller ej, og i yderste konsekvens er det forskellen på liv eller død.

Er pungen tom og forældrene ludfattige, så er løsningen er at søge ind i Forsvaret.
Husk dog på at alle i forsvaret kan sendes til områder i verden, hvor Dem på den anden side kun ønsker dig død og borte.
De har ansøgninger nok i forsvaret og du bliver kasserede på det mindste.
Men det er gratis og uddannelsen er stadig den samme som i det civile, så hvorfor ikke prøve!

Du skal bestemme dig for om vi snakker hyggeflyvning eller erhvervsflyvning, og du skal ligeledes gøre dig klart om det er civil eller forsvaret du vil gøre tjeneste ved. Betaler du selv så er der en verden til forskel i kravene og prisen på uddannelsen, når du er færdig.

Priserne er afhængig af typen og størrelsen på helikopteren.

1 time i luften koster ca. 2300 Kr. i en R22 (2 personer inkl. pilot)

1 time i luften koster ca. 5000 Kr. i en R44 (4 personer inkl. pilot)

1 time i luften koster ca. 1600 Kr. i et mindre sportsfly (4 personer inkl. pilot)

1 time i luften koster ca. 8600 Kr. i en 206 (4 personer inkl. pilot)

Prisen variere en del, så det kan godt betale sig at spørger inden man beslutter sig for, hvem man vil flyve med.